30 nya jobb när norrländsk telekom-stjärna nysatsar i Malmö
Hem NYHETER 30 nya jobb när norrländsk telekom-stjärna nysatsar i Malmö

30 nya jobb när norrländsk telekom-stjärna nysatsar i Malmö

Publicerat av: Redaktionen

Malmö är först ut när norrländska telekombolaget StjärnaFyrkant lanserar ett nytt butikskoncept och expanderar till storstadsregionerna.

30 nya jobb när norrländsk telekom-stjärna nysatsar i Malmö 1

Liza Biel

Upp till 30 nya arbetstillfällen skapas när bolaget öppnar sin första flaggskeppsbutik mitt i centrala Malmö.

Den nya butiken med kontor och showroom i anslutning ligger på Djäknegatan, mittemot Hansakompaniet i Centrala Malmö. Planen är att butiken ska öppna under årets första kvartal och anställa ett 30-tal nya medarbetare innan 2020.

Bakgrunden till det nya butikskonceptet är retailbranschens förändring. Det har blivit en allt större utmaning för företag att hitta en helhetspartner för alla de produkter och tjänster inom kommunikation som erbjuds idag.

Anledningen till att StjärnaFyrkant har valt Malmö är den starka tillväxten i regionen.

– Malmö är den snabbast växande affärsregionen i landet. Antalet mellanstora företag här är nästan är lika många som i Göteborg, trots att staden bara är hälften så stor, säger Daniel Slavkovic, verksamhetschef i Malmö.

Staden har även en ung befolkning.

– Förutom ett bra kundunderlag i Malmö finns det goda förutsättningar för att hitta ung och kompetent arbetskraft, vilket alltid är en utmaning för verksamheter i mindre städer på landsbygden, säger Daniel Slavkovic.

StjärnaFyrkant är en rikstäckande butikskedja som levererar produkter, tjänster och service inom telekom, IT och fordonskommunikation.

Bolaget har sitt huvudkontor i Sundsvall och det är i huvudsak Norrland som har varit verksamhetens bas sedan starten på 1990-talet. Nu pågår en nysatsning med ett nytt butikskoncept och expansion till landets storstadsregioner.

– Vi vänder oss framförallt till mellanstora företag med upp till 50 anställda. Många av dessa företag finns i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Där ser vi en stor potential att växa och kunna erbjuda kunderna ett helhetsansvar med personlig service säger Liza Biehl, VD på StjärnaFyrkant.

Det nya butikskonceptet är indelat efter hur människor jobbar idag: på kontoret, på fältet samt i fordonet. Det gör det lättare för kunderna att hitta just de produkter och tjänster som är relevanta för dem.

Butikerna innehåller utöver bassortimentet inom telefoni, IT och fordonskommunikation även de flesta produkter och tjänster för Rakel-nätet.

Relaterade Artiklar