​Stayhard och Rasmus Wingårdh fortsätter lyckat designsamarbete
Hem NYHETER ​Stayhard och Rasmus Wingårdh fortsätter lyckat designsamarbete

​Stayhard och Rasmus Wingårdh fortsätter lyckat designsamarbete

Publicerat av: Redaktionen

Stayhard följer upp fjolårets uppmärksammade samarbete med herrdesignern Rasmus Wingårdh och lanserar nu vårkollektionen LAVAGE LEGÉR, franska för ”ljus tvätt”.

​Stayhard och Rasmus Wingårdh fortsätter lyckat designsamarbete 2Som titeln avslöjar har en ljus färgskala i pastelliga toner som off-white, ljusgrått och ljust beige legat som grund och fokus på passform, kvalitet och rena linjer genomsyrar kollektionen.

Höstkollektionen som lanserades under namnet LAVAGE FONCÉ, franska för ”mörk tvätt”, följs nu upp med en vårkollektion i ljusa toner. För Rasmus Wingårdh är detta en naturlig förlängning av vad som startades upp med den första gemensamma kollektionen. På samma sätt som de då valde att utforska vad som kunde skapas med givna begränsningarna inom ett mörkt tema, så sattes likadana ramar upp på nytt, fast nu i form av det ljusa.

-Här existerar en balans mellan streetwear och tailoring, som en ständig påminnelse för mig själv att den på ett nästintill puristiskt sätt är född ur min estetiska kärna. På samma sätt som Lavage Foncé, i mina ögon, var en perfekt harmoni mellan det tidlösa och det moderna, det vuxna och det unga, så har även Lavage Léger hittat den balansen. Min vision har alltid varit att se de båda kollektionerna existera i en perfekt harmoni med varandra; Mitt Yin & Yang, berättar Rasmus Wingårdh.

För Stayhard blev samarbetet en möjlighet att visa varumärkets stilistiska vision och kunna erbjuda sina kunder exklusivt mode, något som fick bra gensvar. I kollektionen som består av 16 plagg återfinns bl.a. jeans, mockajacka, tröjor och enklare accessoarer.

-Att låta Rasmus göra ännu en kollektion efter förra säsongens succé känns som en självklarhet. Samarbetet ringar in vårens viktigaste nyckelplagg med en tydlig sortimentsmix som på ett väldigt tilltalande sätt träffar helt rätt i vår målgrupp för en modern och urban livsstil,” säger Robert Axelsson, försäljnings- och marknadschef på Stayhard.

Kollektionen släpps exklusivt på Stayhard.se den 10e april.

Priser mellan 149- 2499kr

Relaterade Artiklar