Vendre lanserar drag and drop-verktyg för e-handlare.
Verktyget är unikt på marknaden och gör det enklare för e-handlare att uppdatera och anpassa sin e-handel.
Samtidigt har möjligheten att få hög SEO-ranking ytterligare stärkts i den nya plattformen.
— Tid är en bristvara för många e-handlare, det ska gå snabbt att få upp nyheterna, eller förändra startsidan efter säsong. Därför har vi på Vendre utvecklat ett helt nytt front end med användarvänlig drag & drop-funktion.
— Vårt mål har varit att utveckla marknadens smidigaste verktyg och har haft som utgångspunkt att det inte ska behöva ta längre tid än 10 minuter att skapa nya sidor, säger Gabriel Nordström, Tillväxtchef på e-handelsplattformen Vendre.
Funktionen är uppbyggd av olika block, som flyttas och placeras där man vill ha dem. Uppdateringarna görs direkt i butiken, vilket innebär att användaren inte behöver gissa sig till utseendet, utan snabbt kan laborera med bilder, rubriker, brödtext och produkter för att skapa rätt känsla eller lyfta önskade produkter.
— Detta är unikt på e-handelsmarknaden. Målet är att förenkla för e-handlare att uppdatera och justera sin webshop. Samtidigt har vi varit noga med att alla som använder Vendre ska känna sig trygga med att plattformen redan som standardutförande är utformat för att butikerna ska ha bästa möjliga förutsättningar för att ranka högt i sökmotorerna. Bland annat har vi flexibla menystrukturer, e-handelsspårning, meta descriptions och en tydlig mobilanpassning, saker som tillsammans med mycket annat gör att butiker hamnar högt i sökmotorerna, säger Gabriel Nordström.
Vendres e-handelsplattform är redan optimerad ur ett SEO-perspektiv. Men med den nya drag & drop-funktionaliteten får e-handlarna ytterligare ett verktyg för att på riktigt kunna utveckla sin butik och skapa en contenthub med relevant innehåll – för såväl användare som sökmotorer. Bland annat
E-handelsplattformen Vendre lanserar den nya drag & drop-funktionalitet i mars 2018.