Zetup tar totalansvaret för hela KICKS IT-miljö

KICKS – Nordens ledande skönhetskedja – har tecknat ett 5-årsavtal med Zetup AB för leverans och strategiskt partnerskap inom IT.

Innehållet i leveransen är uppbyggt på att stödja och utveckla verksamhetskritisk IT för KICKS 250 butiker och e-handel i Norden.Leveransen är en viktig del för KICKS fortsatta digitaliseringsstrategi.

Förflyttningen till Zetup har inneburit ett omfattande designarbete och en avancerad kravställning. En helt ny miljö har implementerats bestående av servicedesk, arbetsplats, infrastruktur och applikationsdrift för kundens verksamhetskritiska applikationer.

Projektet har innefattats av migrering till den nya miljön och information har i vissa fall separerats från den tidigare bolagsstrukturen.

”Vi ser fram emot ett samarbete med Zetup där vi tillsammans ska utveckla och implementera en skräddarsydd och driftsäker IT-miljö för KICKS. Vår målsättning var att hitta en leverantör som passar KICKS både när det gäller flexibilitet och storlek. Andra viktiga komponenter som Zetup erbjuder är de befintliga standardiserade plattformarna för server- och klientinfrastruktur samt att de har rutiner för att säkerställa driftleveransen”, säger Magnus Rodén, Operations Manager på KICKS.

Efter färdigställd förflyttning övergår ansvaret för miljön till Zetups kundteam där utveckling och effektivisering fortsätter genom Zetups koncept ”IMPROVE IT”.  Allt för att ge KICKS en trygg, säker och kostnadseffektiv IT-leverans till de olika verksamheterna.

”Vi är oerhört tacksamma för förtroendet att vara KICKS IT-partner och få vara med och utveckla denna moderna butikskedja som ständigt är i framkant. Vi är passionerade över att stötta kundernas verksamhet, så vi kommer att arbeta tillsammans med KICKS för att ständigt förbättra IT-miljön och hjälpa kunden att uppnå sina mål”, säger Zetups VD Mats Franzén.