Tieto i partnersamarbete med WalkMe för framtidens användar- och kundupplevelser
Hem DETALJHANDEL Tieto i partnersamarbete med WalkMe för framtidens användar- och kundupplevelser

Tieto i partnersamarbete med WalkMe för framtidens användar- och kundupplevelser

Publicerat av: Redaktionen

Tieto har ingått ett strategiskt partnerskap med WalkMe för återförsäljning av företagets molnbaserade plattform samt tillhörande konsulttjänster till kunder på den nordiska marknaden.

Tieto i partnersamarbete med WalkMe för framtidens användar- och kundupplevelser 2Syftet är att hjälpa Tietos kunder att förbättra sina användarupplevelser, bli mer produktiva och minska support- och utbildningsrelaterade kostnader.

WalkMe är baserat i San Fransisco och tillhandahåller plattformen DAP (Digital Adoption Platform) som förenklar den övergripande användarupplevelsen, driver användare att agera och gör det lättare för dem att ta till sig nya lösningar.

Idag används WalkMes plattform av över 1 000 företagskunder samt tusentals små- och medelstora företag verksamma inom en rad olika branscher. Tillsammans utgör dessa bolag mer än 30 procent av Fortune Magazines lista över USAs största företag (Fortune 500).

WalkMe-plattformen är ett tillskott i Tietos växande ekosystem av molnbaserade applikationer så som som Salesforce och Workday, med molnlösningar för allt från HR och ekonomi, till försäljning och inköp. I början av 2017 införde Tieto Workday i sitt egna HR-system.

– WalkMes lösning förbättrar användarupplevelsen och ökar användningen samtidigt som den sparar både tid och resurser. I kombination med vår djupa branschkunskap och våra erbjudanden vad gäller molnbaserade företagsapplikationer kommer den här tekniken att hjälpa våra kunder att förnya sina verksamheter, säger Robert Kaup, chef för Cloud Born Enterprise Applications på Tieto.

– Från dag ett förser WalkMe våra partners med all utbildning, och de verktyg och tekniska lösningar de kan behöva för att vara framgångsrika. Vi ar väldigt glada över att bli partner med en ledande aktör som Tieto, som med sin position och sin tillförlitlighet fortsätter att möta det växande behovet av snabba och effektiva onboarding- och supportlösningar så som SAP SuccessFactors, Workday och Salesforce. Jag är övertygad om att företaget kommer att vara en utmärkt partner till oss, säger WalkMes Vice President, Uval Daniel.

WalkMe kan användas på såväl existerande som nya system och vägleder användaren med steg-för-steg instruktioner om tillvägagångssätt samt hur denne kan gå vidare till nästa skede. Individuella processer är inbyggda i själva lösningen vilket innebär att det varken behövs processbeskrivningar eller systeminstruktioner – information som allt som oftast ligger djupt inne i företagens intranätssidor och måste letas fram. WalkMe kan också användas på webbsidor för kundservice, och därmed både förbättra effektiviteten och den totala kundupplevelsen.

Relaterade Artiklar