Tieto förvärvar Meridium AB och stärker kapaciteten inom digitala kundupplevelser

Tieto fortsätter att växa i Sverige och gör nu ännu ett förvärv, den här gången inom digital kundupplevelse genom bolaget Meridium AB med cirka 60 medarbetare i Kalmar och Stockholm.

Håkan Dahlström Sverigechef hos Tieto

Digital kundupplevelse är ett av Tietos strategiska tillväxtområden och företaget har nu fler än 500 specialister på området globalt, varav över 100 i Sverige. Tieto hjälper kunderna inom hela spektrat av digitala kundupplevelser såsom; digital strategi, design, e-handel, onlinetjänster, digitala marknadsföringssystem och avancerad dataanalys. Med Meridium, en fokuserad spelare på den svenska marknaden med Episerver som kärna, tar Tieto ytterligare ett steg i strategin att stärka sin position som ledande partner inom digitala kundupplevelser i Norden, och särskilt i Sverige.

– Vi är väldigt glada över att nu gå samman med Meridium. Tillsammans kan vi erbjuda våra kunder att ha en partner med ytterligare stärkt kapacitet, expertis och lokal närvaro inom digitala kundupplevelser. På Tieto främjar vi entreprenörsanda, modet att utmana, teamwork och öppenhet och ser framemot att driva på vår innovationstakt ytterligare tillsammans med Meridium. Vi önskar alla medarbetare på Meridium varmt välkomna till vårt Tieto-team, säger Håkan Dahlström Sverigechef hos Tieto.

– Vi delar samma kultur och värderingar, och är övertygade om att dessa skapar förtroende och utger en bra grund för ett smidigt sätt att jobba på. Tieto är starkt engagerade i att utveckla digitala kundupplevelser vidare och har en tydlig strategisk och operationell riktning. Vi delar denna ambition och ser att det är en fantastisk möjlighet att få erbjuda våra kunder fler mångsidiga tjänster och tillsammans stärka vårt gemensamma erbjudande, säger Mats Lindblom, VD på Meridium AB.