Strategisk satsning på e-handel
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGARIT-LÖSNINGAR Strategisk satsning på e-handel

Strategisk satsning på e-handel

Publicerat av: Redaktionen

Digital försäljning ska snabbare och med lägre kostnader öka tillväxten över flera marknader.

FastOut befinner sig i en situation då tjänster inom både VR och drönare växer kraftigt med ny teknik och nya Strategisk satsning på e-handel 2användningsområden, och i gränssnittet mellan dem ligger FastOut i framkant. Vi har byggt en effektiv självbetjäningsplattform där kunder själva kan få tillgång till en databas med 10 000-tals 360° drönarvyer som kan skräddarsys efter behov. Kunder kan också med appen FastOut VR själva skapa unika upplevelser för att till exempel låta sina användare navigera från översiktlig områdesvy till en interiör VR-tour i en fastighet. I samband med FastOuts nya abonnemangslösning, som lanserades under våren, har vi också hittat en lönsam och skalbar intäktsmodell som också minskar säsongsvariationerna.

Via plattformen får våra kunder också access till det växande antal drönarpiloter som ansluter sig, vilket gör det lätt att lägga beställningar på unika drönaruppdrag.

För våra piloter erbjuder vi en smart sharing economy-modell samt en mjukvara som låter piloter automatiskt ta panoramor via vår pilotapp. Dessa panoramor redigeras och tillbaka får piloter en färdig 360° vy som lagras i FastOuts moln och som kan skräddarsys via plattfomen innan den delas digitalt med kunder. Vi ser också en trend att begreppet drönarpiloter och kunder smälter samman då vi nu har kunder som köper egna drönare och vill använda sig av vår plattform, som är själva ryggraden i FastOuts verksamhet.

“Plattformen Fastout har byggt är unik och kraftfull på många sätt men vi behöver öppna upp den mer och göra våra produkterna mer tillgängliga, för att öka tillväxttakten. Kunder ska inte behöva gå via säljorganisationen för att få access till våra tjänster och produkter utan det ska räcka med att man har ett kreditkort i bakfickan. Drönarpiloter ska förutom att ta uppdrag av FastOut lättare kunna använda vår plattform som ett verktyg för att själva skapa VR-upplevelser och sälja produkter till sina egna kunder, och här har vi en enorm potential när vi ser hur snabbt branschen växer”  säger Alexander Greidinger, VD på FastOut.

Relaterade Artiklar