Scoretts e-handel utsedd till bästa nykomling på Jetshop Awards 2018

Under torsdagskvällens Jetshop Awards kammade Scorett hem priset som bästa nykomling.

Priset tilldelas en aktör som under året lanserats eller flyttat sin e-handel till Jetshop och som från dag 1 satt kundens nuvarande krav och framtida önskemål i främsta rummet.

Jetshop Awards delas ut årligen under eventet Jetshop Awards Dinner som hålls i anslutning till Jetshops e-handelsevent SEBC. Utmärkelsen syftar till att belöna och hylla de som varje dag arbetar hårt för att göra det där extra för sina kunder och höja kvalitén inom e-handeln – och för att inspirera och motivera till fortsatt utveckling av framtidens handel.

Scorett genomgick tidigare i år ett plattformsbyte och lanserade i samband med detta sin nya webbplats tillsammans med e-handelsaktören Jetshop. Den nya webbplatsen har mött fin kritik från såväl kunder som samarbetspartners och prisades under torsdagens gala med utmärkelsen Bästa nykomling.

Motiveringen löd:

”2018 års vinnare i kategorin Årets Nykomling går till en kedja som i sin omnikanal-strategi utnyttjar styrkan och räckvidden i sina fysiska butiker på ett föredömligt sätt – hela vägen från lager till slutkonsument. Design och navigering är uppenbart prioriterat och noga genomtänkt, vilket ger en härlig kundupplevelse från sök till köp – inte minst i mobilen”

Bland de nominerade fanns även Amazing Brands, Sneaky Steve, Svea Brudar, Matt Tema och Mille Notti.

Mer omni-kanal och bättre användarupplevelse

På nya scorett.se har stort fokus lagts på att förbättra användarupplevelsen, skapa en mer sömlös omnikanal-lösning och satsa på en större del användargenererat innehåll. Navigering, filtrering och buy-button-area har legat i fokus för att få till bästa möjliga köpresa. Kunden ska enkelt kunna hitta vilken fysisk butik som har en vara i lager samt lägga en order för hemleverans eller upphämtning i en Scorett-butik.a