Scorett lanserar ny e-handel för en förbättrad kundupplevelse
Hem E-HANDEL Scorett lanserar ny e-handel för en förbättrad kundupplevelse

Scorett lanserar ny e-handel för en förbättrad kundupplevelse

Publicerat av: Redaktionen

I veckan lanserade modekedjan Scorett sin nya e-handel, som ett steg i ledet mot att bli mer omnikanal.

Scorett lanserar ny e-handel för en förbättrad kundupplevelse 2Fokus har legat på förbättrad kundupplevelse och ökad konvertering. Ambitionen har varit att göra sortimentet mer lättillgängligt för kunden, en bättre anpassning för mobila enheter samt att lyfta fram företagets produkter och varumärken på ett inspirerande sätt.

Scorett har bedrivit e-handel sedan år 2011. Nu byter man plattform och lanserar i samband med det en helt ny e-handel i samarbete med Jetshop. Med den nya lösningen strävar Scorett mot att bli än mer omni och skapa en sömlös kundupplevelse som suddar ut gränsen mellan e-handel och fysisk butik.

Nylanseringen medför även en förbättrad användbarhet, bättre användarupplevelse på mobila enheter och ett större fokus på användargenererat innehåll.

Ökat kundengagemang genom UGC

I samband med lanseringen av den nya webbplatsen introducerar Scorett konceptet Instashop. Genom att koppla samman e-handelsbutiken med Sociala Medier låter man användargenererat innehåll, UGC, bli en naturlig del av webbplatsen. Den nya lösningen låter konsumenten på ett enkelt sätt hitta och handla produkter som visats på sociala medier, samtidigt som den bidrar till ett inspirerande, naturligt flöde och äkta marknadsföring kund till kund.

– Vår förhoppning är att inspiration, delaktighet och konsumentens intresse i att få spridning av sitt eget material ska bidra till såväl en ökad e-handelstrafik och konvertering som engagemang och varumärkeskännedom. Till följd av att våra produktbilder sällskapas av förtjänat innehåll från våra konsumenter, blir det också lättare för kunden att finna produkter och smidigt kunna handla produkter de sett i Sociala kanaler, säger Kim Sahlén, E-handelsansvarig på Scorett.

Även Scoretts kundklubb, Club Solemate, kommer under våren få sig en uppgradering i samband med att man implementerar lojalitetsprogrammet Voyado.

Relaterade Artiklar