Realfiction lanserar Dreamoc Diamond – en ny elegant mixed reality-skärm för utställningar, gallerior och flygplatser

Realfiction Holding AB lanserar Dreamoc Diamond, en ny elegant toppmodell inom bolagets utbud av Dreamoc-skärmar för glasögonfria mixed reality-upplevelser.

Den är utformad för att skapa uppmärksamhet vid utställningar, i gallerior samt på flygplatser och andra öppna ytor där människor samlas. Skärmen kan köpas eller hyras från och med idag, och den kommer även att presenteras för en stor publik bestående av branschaktörer, partners och potentiella kunder vid mässan ISE 2018 den 6-9 februari i Amsterdam.

Dreamoc Diamond är en av bolagets största skärmar hittills inom Dreamoc-serien, och den är designad som en elegant diamant med fyra stora glaspaneler. Det gör det möjligt att uppleva en blandning av riktiga föremål och projicerade holografiska 3d-bilder från skärmens alla sidor samtidigt. Skärmen kan användas för att presentera allt från små exklusiva produkter som en parfym, genom att visualisera alla nyanser i form av flytande animationer som avdunstar direkt ur den riktiga flaskan, till större produkter som exklusiva resväskor eller möbler genom att lyfta fram intrikata detaljer och funktioner.

Dreamoc Diamond är designad av danske designern Steffen Schmelling, som tidigare har designat produkter från bolag som Bang & Olufsen, LG, Samsung med flera.

– Vi arbetar ständigt med att utmana oss själva och flytta fram gränserna för vad som är möjligt att uppnå med mixed reality i sociala miljöer. Vår nya Dreamoc Diamond-skärm, som är utvecklad i samarbete med den danske designern Steffen Schmelling, erbjuder vår mest förfinade Dreamoc-upplevelse hittills, säger Realfictions vd Clas Dyrholm.

Han berättar att Dreamoc Diamond har utvecklats för att tillgodose de synpunkter som bolaget har samlat på sig från försäljningen av över 10 000 Dreamoc-skärmar till ett antal marknadsledande kunder från olika delar av världen.

– Dreamoc Diamod har ett smidigare och mer elegant kabinett, och plattformshöjden inne i skärmen kan anpassas för att presentera och glorifiera mindre, men även mycket stora, objekt. Det är även möjligt att addera anpassningsbar skyltning ovanpå kabinettet för att skapa ännu mer uppmärksamhet. Dessutom tar skärmen inte mer än en timme att sätta ihop, vilket säkerligen kommer att uppskattas av våra event-fokuserade kunder, säger Clas Dyrholm.

Mer information och specifikationer finns här.