PostNord levererar herrkläder till bakluckan

Från och med nu kommer herrmodeföretaget Care of Carl att erbjuda Volvo In-car Delivery tillsammans med PostNord.

Det innebär att kunderna kan få sina beställda varor levererade direkt i bakluckan på sin Volvo.

Volvo In-car Delivery

Volvo In-car Delivery är ett samarbete mellan Volvo och PostNord. Alla som bor i Göteborg, Malmö och Stockholm, som kör en Volvo och är ansluten till Volvo On Call har möjlighet att få sina varor levererade rakt in i bakluckan av PostNord.

Sedan tidigare kan bland andra Intersport, Netonnet, Eleven och Dormys kunder få sina varor levererade till bakluckan på sin Volvo. Nu ansluter sig alltså även Care of Carl till PostNord och Volvos nya baklucketjänst.

– Vi är glada över att ett så ansett e-handelsföretag inom mode som Care of Carl vill erbjuda den här servicen till sina kunder. Dagens konsumenter vill inte planera sitt liv efter hur de ska få sina paket levererade. De vill kunna välja hur och när de ska få sina paket. Med Volvo In-car Delivery ger vi fler valmöjligheter till våra kunders kunder, säger Jesper Johnsson, Head of eCommerce & Logistics PostNord Sverige.

Om Care of Carl

Care Of Carl är ett e-handelsföretag som säljer märkeskläder och skor online från exklusiva varumärken. Företaget startades 2010 av grundarna Carl-Henning Källqvist och Karl Gustaf Rudholm. Care of Carls utbud utgörs av en utvald blandning av såväl välkända och klassiska som moderna varumärken av hög kvalité. Sortimentet består av ett 100-tal varumärken. Läs mer här.

Om Volvo In-car Delivery

Beställ dina varor på nätet och få dem levererade direkt i din baklucka. Med en digital engångsnyckel öppnas bilen vid leverans och låses därefter igen. Dina varor är alltid försäkrade med Volvia Försäkring. Läs mer här