Ny release av Avensia Storefront möjliggör förbättrade kundupplevelser och enhetlig handel i alla kanaler – Unified Commerce.

Avensia Storefront, den ledande digitala handelslösningen för Microsoft Dynamics, hjälper aktörer inom detaljhandeln att uppnå en konsekvent och enhetlig struktur för handeln i alla kanaler, s.k. Unified Commerce.

Avensia Storefront, som möjliggör en konsekvent och enhetlig struktur för handeln i alla kanaler, s.k. Unified Commerce.

Detta görs genom att skapa förutsättningar för integrerad, konsekvent affärslogik och data i realtid. Den nya versionen av Avensia Storefront baseras på integration med Episerver Personalization och inRiver Product Information Management (PIM) och skapar med den nya funktionaliteten möjligheter som inte funnits förut.

”Vi har gjort stora investeringar för att få fram en lösning som baseras på de bästa tekniska plattformarna med genomarbetade och testade nyckelfunktioner som ger ett omedelbart värde för kunder. Vi är väldigt stolta över att kunna erbjuda den här banbrytande versionen av Avensia Storefront, säger Niclas Forsvall, Director of Products på Avensia.

Vikten av att förstå slutkundens beteende och därmed öka försäljningen

Det råder tuff konkurrens inom handeln idag. Systemstöd genom hela kundresan, både online och offline, är avgörande och för att detta ska fungera behövs en enhetlig affärslogik mellan systemen. På så sätt blir det lättare att attrahera nya kunder och att skapa förutsättningar för kundlojalitet genom att göra shoppingupplevelsen så relevant som möjligt för kunden. Detta ökar i sin tur konvertering och försäljning.

Avensia Storefront integrerar med Episerver Personalization, vilket möjliggör användning av all data från Microsoft Dynamics, Episerver och inRiver PIM, och ger användaren tillgång till kundbeteende både i fysisk butik och i online-kanaler.

Ny funktionalitet i Avensia Storefront möjliggör enhetlig personalisering i alla kanaler

  • Episerver Personalization: Avensia Storefront använder Episervers personaliseringssvit till fullo för att optimera kundupplevelsen; Personalized Find, Perform och Insight. Dessa delar innehåller bland annat stöd för att skapa strategier för merchandising och marknadsföringskampanjer, som produceras av maskininlärningsalgoritmer och baseras på användarbeteende i realtid.
  • inRiver PIM Connector: Genom att koppla samman Dynamics, inRiver PIM och Episerver blir det möjligt att dela och berika produktinformation i alla kanaler, och på så sätt öka relevansen för köpare i alla interaktioner med försäljaren.
  • Microsoft Dynamics 365 Discounts: Denna release av Avensia Storefront gör det möjligt att centralt från Dynamics, marknadsföra rabatter i alla digitala kanaler. Med Discounts går det även att skapa och publicera kampanjsidor automatiskt, liksom kampanjtaggar och relationer. Dessa är bara några av de nya funktionerna.
  • Microsoft Dynamics NAV: Det är i och med denna release möjligt att ansluta Dynamics NAV till samma affärslogik som de anslutna systemen använder, inklusive LS Retail.
  • Stripe global betalningslösning: Stripe är implementerad som en betalningslänk för att förenkla och säkerställa betalningsflödet i onlinekanalen och orderuppfyllningsprocessen i Microsoft Dynamics 365.

Betatestning av funktionaliteten i den nya releasen av Avensia Storefront hos kund har visat fantastiska resultat, både i termer av teknisk kapacitet och kundvärde. Eason, den största leverantören av böcker och tidningar på Irland, bestämde sig för att implementera en e-handelslösning som skulle fungera sömlöst tillsammans med Dynamics. Projektet hade en tight deadline och visade ofattbara resultat – 68% fler transaktioner och 49% större vinst!