Nord-Lock samlar sin digitala närvaro för varumärken e-handel och tjänster på Episervers molnplattform

Teknikkoncernen Nord-Lock Group går vidare med en ambitiös satsning på digital transformation.

Nord-Lock har valt Episerver Digital Experience Cloud som plattform både för sin e-handel och den helt nya webbplatsen.

Nord-Lock Group grundades i Sverige 1982 och är idag en världsledande leverantör av säkra skruvförband – produkter som enkelt uttryckt gör att skruvar inte lossnar. Nord-Lock har under det senaste året inlett en stor satsning på digital transformation genom utveckling av nya tjänster för kundservice, försäljning och säljstöd, med kopplingar till befintliga interna system.

Nord-Lock har höga ambitioner för fortsatt digitalisering av sin verksamhet, bland annat genom molnbaserad IT-infrastruktur och innovativa utvecklingsprojekt för bättre kundupplevelser och att erbjuda fler digitala tjänster. Med hjälp av digitalbyrån Kruso i Malmö har Nord-Lock skapat en ny digital arkitektur som möjliggör detta genom Episerver Digital Experience Cloud. För Nord-Lock har Kruso tidigare utvecklat digitala tjänster och en ny global e-handel på Episerver DXC. Nu lanseras en ny webbplats som presenterar koncernen och alla dess varumärken på 15 olika språk.

– Vi sökte en lösning som kan lyfta vår digitala närvaro och bli en motor för digital transformation under överskådlig tid. Det stod klart att Episerver matchade våra förutsättningar absolut bäst. Tack vare vår digitala partner Kruso har vi implementerat en lösning som möjliggör oss att samla allt digitalt innehåll, e-handel och marknadsföring på samma plattform. Vi sätter också värde på att Episerver DXC ger goda möjligheter att integrera med andra molnbaserade system via Microsoft Azure, säger Sebastian Svärdebrandt, Group CIO på Nord-Lock Group.

–Vi ser fram emot att stödja Nord-Lock i företagets fortsatta tillväxt och resa framåt med deras digitala transformation. De visar att Episervers molnplattform har mycket att erbjuda snabbt växande B2B-kunder, säger Mårten Bokedal, marknadschef på Episerver i Sverige.