NetOnNet tar hem titeln Sveriges Bästa Marknadschef 2017

Det har hänt mycket för NetOnNet det senaste året. Från augusti 2016 till april i år öppnades arton nya Lagershoppar, varav en del var SIBAs gamla.

I våras tillträdde Ulrika Sohtell som ny marknadschef och kom då närmast från reklambyrån Momentum.

Ulrika Sohtell, Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin hemelektronik 2017 (Foto: NetOnNet)

Sedan Ulrika Sohtell klev på som marknadschef har ett omfattande varumärkesarbete pågått. Just nu jobbar marknadsavdelningen med att ta fram en ny kommunikationsplattform och ett nytt kommunikationskoncept, ett slags vidareutveckling på det befintliga, som ska sjösättas 2018. Samtidigt ska NetOnNet se över den strategiska kommunikationen av Lagershopen och e-handeln.

– Den största utmaningen för oss framöver är att sjösätta det nya konceptet, men också att få kunderna att inse att vi är det bästa, ärligaste och billigaste alternativet inom hemelektronik. Vi arbetar outtröttligt med att lära känna våra kunder bättre och är snabba med att anpassa oss efter kundernas behov och förväntningar. Vi vågar gå vår egen värld och vet att detta stärker vårt varumärke, vilket ger oss starka positioneringsvärden på många viktiga områden som kunderna efterfrågar, som till exempel; enkelhet, låga priser med mera, säger Ulrika Sohtell.

Men redan nu placerar hon sig alltså som etta i kategorin.

– Sen jag tillträdde min anställning på NetOnNet har jag sett vilket härligt gäng kreativa, kompetenta och fantastiska medarbetare och kollegor som arbetar vid min sida. Med den höga kvaliteten av en aldrig sinande ström leveranser från teamet på marknadsavdelningen så förtjänar hela teamet med vår reklamchef, Carola Tiberg på toppen, detta fina pris. Det känns helt otroligt och framförallt kul att kamma hem denna titel som jag delar med varje enskild kollega och medarbetare på NetOnNet och ser det som ett kvitto på allt det fantastiskt hårda arbete som de lagt ned det gångna året gett önskad effekt, avslutar Ulrika Sohtell.

NetOnNets byråer:

Reklambyrå: Garbergs (Momentum vid årsskiftet).
Mediebyrå: MEC.

Övriga nominerade i kategorin var:

Per Sjölin, Audio Video
Johan Järnliden, Elgiganten
Andreas Vennerstrand, Elon
Mats Svensson, Euronics
Mia Lund Hanusek, Media Markt
Anton Nilsson, Webhallen

Fakta Resumés Sveriges bästa marknadschef/Så görs undersökningen:
Resumé mäter tillsammans med undersökningsföretaget Xtreme Nordic hur ett hundratal varumärken har utvecklats hösten 2016 till hösten 2017. Vi mäter kundernas preferens att välja varumärket, men väger också in om det är ett tänkbart val och hur differentierat kunderna upplever varumärket utifrån ett antal attribut. Vinnaren i kategorierna är den som har stärkt sitt varumärke mest utifrån varumärkets förutsättningar.

Sveriges Bästa Marknadschefer är Resumés sätt att hylla de bästa marknadscheferna inom en rad olika branscher. Vinnarna koras tillsammans med Xtreme som mäter hur ett 100-tal varumärken utvecklats från hösten 2016 till hösten 2017 på en rad parametrar.

Vinnaren i respektive kategori är den som stärkt sitt varumärke mest utifrån varumärkets förutsättningar och kategorins utmaningar. Den som ökat mest alla kategorier utses till Sveriges bästa marknadschef.

2017 är 12:e året som priset delas ut. Priset började delas ut 2005.