Nagarro öppnar teknikcenter i Malta för att fokusera på kundtillväxt inom iGaming

 Nagarro, en ledande leverantör av avancerade tekniska tjänster för digital innovation och förändring, fortsätter sin snabba internationella tillväxt.

Med ett nytt IT-supportcenter i Malta kan Nagarro nu hjälpa kunder över hela Europa ännu bättre, följa med i utvecklingen och dra nytta av växande möjligheter i regionen. Nagarro har redan blivit en prioriterad IT-tjänstpartner för många ledande företag, med en stark närvaro i Malta och en växande kundkrets i iGaming-branschen, och med NetEnt som en av sina största kunder.

”De senaste tio åren har Nagarro varit en viktig innovationspartner för NetEnt, och är alltid lyhörda för våra behov”, sade Ludvig Kolmodin, CTO på NetEnt.

”Vi är den ledande leverantören av digitala casinospel, och Nagarro hjälper oss att förbli konkurrenskraftiga genom att ge oss bra utvecklingsstöd. De samarbetar nära med oss på områden som RGS-utveckling, regelefterlevnad i olika lagstiftningsområden, spelkompatibilitet på dator och mobil med HTML5, miljöhantering och ständigt tillgänglig IT-support.”

På temat växande möjligheter i Malta sade Nagarros ställföreträdande försäljningschef Arindam Das:

”Vi ser Malta som en nyckelmarknad för iGaming- och finansteknikföretag, en som kompletterar resten av Europa. Det finns en ständig efterfrågan på snabbare resultat, hög kvalitet, innovationer och kompetenta resurser. Företagen behöver konsulttjänster och lösningar för avancerad teknik, och det är där Nagarro spelar en viktig roll. Vår inriktning som strategisk partner till många lokala företag har varit att leverera bästa resultat med tydlighet, ansvar och flexibilitet.”

”Malta upplever en ständig våg av blomstrande affärer inom iGaming- och finansteknikbranscherna. Nagarros rykte i branschen och konkurrenskraftiga onshore/offshore-modell har en mycket stor attraktionskraft när det gäller att tillgodose behovet av kompetenta resurser med IT-kunskaper i regionen”, säger Enrico Bradamante, Senior Business Advisor på Nagarro, Malta.

Malta är också strategiskt beläget för kundtjänstverksamhet. Efter att den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) nyligen trätt i kraft i Europa finns det ett ökat behov av skydd för kundernas data. Malta håller snabbt på att bli en idealisk plats för att skapa specialiserade utvecklingscentra på lång sikt för Europa. Den nya avdelningen innebär också utmärkta möjligheter för potentiella kunder att dra nytta av Nagarros möjligheter i Medelhavsländerna.