Lyko vinnare av Årets e-handel 2018 i Retail Awards

Lyko Group AB (publ) har blivit utsedd till vinnare i kategorin Årets e-handel 2018 på Retail Awards som hölls i Stockholm igår.

Motiveringen från juryn lyder:

”Vinnaren i kategorin Årets e-handel imponerar med en blixtsnabb nätbutik där upplevelsen oavsett plattform är både smidig och visuellt tilltalande. Den friktionsfria köpupplevelsen håller ihop hela vägen – från de snygga och funktionella produktsidorna till den överskådliga och smidiga checkouten. Ett inspirerande redaktionellt innehåll med tips, intervjuer och gör så här-guider ger en naturlig koppling till butiksutbudet”.

Retail Awards arrangeras av Svensk Handel och branschtidningen Market för att uppmuntra till nytänkande, kvalitet och för att lyfta framgångsexempel inom detaljhandeln.

”Vi är väldigt stolta och glada över att få ta emot priset som Årets e-handel. Vi vidareutvecklar kontinuerligt vår plattform; nu senast med funktionen Lyko Social som ger möjlighet för kunder, leverantörer och medarbetare att interagera genom recensioner och rating av produkter och frisörer. Jag vill också lyfta vår samarbetspartner Avensia som har varit delaktig i att leverera vår snabba och responsiva hemsida. Men det tar inte slut här – vi kommer under 2018 fokusera på att ytterligare förstärka köpupplevelsen för våra kunder”, säger Joanna Hummel, VD för Lyko, och från och med igår, styrelseledamot i Svensk Handel.