Life väljer Cloud Nine för sin nya e-handel
Hem E-HANDEL Life väljer Cloud Nine för sin nya e-handel

Life väljer Cloud Nine för sin nya e-handel

Publicerat av: Redaktionen

Life, som är Nordens ledande hälsokedja, har valt Cloud Nine som ny helhetsleverantör till sin nya e-handelssatsning.

Life väljer Cloud Nine för sin nya e-handel 2Uppdraget omfattar såväl koncept och design som strategi och utveckling med beräknad första lansering under Q4 2018. Life är marknadsledande inom den fysiska hälsokosthandeln och syftet med satsningen är att på sikt skapa en sömlös omnikanal för sina kunder och stärka sin total position på marknaden.

“Life är kanske det starkaste varumärket inom hälsokost i Norden och har genom deras hälsorådgivare i sina fysiska butiker en viktig roll i många människors strävan efter ett hälsosammare liv på olika nivåer. Att vi nu får möjlighet att hjälpa dem med att skapa en digital miljö som gör det ännu enklare att ta del av detta och öka värdet av att vara kund hos Life känns väldigt spännande”, säger Alexander Kafkaletos, Business Director på Cloud Nine.

På den nya e-handeln kommer man att hitta en balanserad mix mellan produkter, inspiration och rådgivning. Användarna kommer tydligt känna igen varumärkeskonceptet som gjort Life så framgångsrika inom retail, fast med en digital anpassning.

Lifes nya webbplats byggs på e-handelsplattformen Litium, som utökats med ett API-lager och fått ett gränssnitt byggt i React. Detta innebär att Life får en flexibel lösning för framtiden med en snabb användarupplevelse. Designmässigt kommer lifebutiken.se få ett stort lyft och bygga på ett shop-in-shop tänk. Betallösningen kommer att gå via Klarna.

“Arbetet som pågår nu syftar till att stärka Life digitalt och med hjälp av ett tydligt användarfokus och omnikanalstänk vill vi ge våra kunder samma fina användarupplevelse som de är vana vid i den fysiska handeln. Cloud Nine och Life har samsyn kring hur man skapar en kundfokuserad, modern e-handel och de känns som helt rätt partner för oss att ha med oss på denna resa”, säger Björn Wiklander, Nordic Director of e-commerce & Omnichannel på Life.

Relaterade Artiklar