#LETSCELEBRATE – en festkollektion av Heidi Klum och Lidl

#LETSCELEBRATE är den andra kollektionen av Heidi Klum och Lidl, efter ”Heidi and the City”, med lansering den 4 december.

Den nya kollektionen är inspirerad av den mest spännande tiden på året, runt jul och nyår, och omfattar allt från eleganta basplagg till trendiga modeplagg – festligt mode som passar alla kvinnor till typiskt bra Lidl-priser.

Samarbetet mellan Heidi Klum och Lidl går in i nästa fas. Medan ”Heidi & the City“, #LETSWOW, koncentrerade sig på moderiktiga vardagstrender är den andra kollektionen inspirerad av festligheterna i december. Passande till årstiden lanserar designern tillsammans med livsmedelskedjan den 4 december “#LETSCELEBRATE“, en limiterad kollektion som gör elegant mode tillgängligt för alla. De cirka 60 plaggen med allt från eleganta basplagg till trendiga modeplagg går att kombinera för varje tillfälle, om det så är till julfesten med kollegorna, en avslappnad julmiddag med familjen eller nyårsfesten.

– Jag ville skapa mode som låter alla glänsa under årstidens festligheter, samtidigt som det är okomplicerat och elegant! säger Heidi Klum, designer av kollektionen.

#LETSCELEBRATE förenar varma färger och eleganta tyger i en festlig kollektion där sammet och satin möter paljetter och fuskpäls. Några av kollektionens höjdpunkter är en bordeuxfärgad vinterrock i plysch, en sammetskavaj i midnattsblått samt en paljettklänning i mjukt puderrosa, som kan matchas med en stola i fuskpäls. Plaggen i kollektionen kännetecknas av hög kvalitet till klassiskt bra Lidl-priser och kostar från cirka 70 till 350 kronor.

– Vi har alltid erbjudit våra kunder något extra, särskilt till jul. Med #LETSCELEBRATE-kollektionen tar mode en självklar plats som en inspirerande och härlig upplevelse i våra butiker, säger Gabriella Goldman, strategi- och kommunikationsdirektör, Lidl Sverige.

Försäljningen av kollektionen i utvalda Lidl butiker* börjar den 4 december. Utöver kläder i storlek 34 till 44 omfattar sortimentet även accessoarer. Internationellt kommer kollektionen att finnas till försäljning i 27 länder samt i USA – totalt i över 10 000 butiker.