Lagerhaus digitaliserar sina butiker

Konsumenterna gör idag ingen skillnad på den digitala och fysiska världen. De förväntar sig att handlare hanterar sin fysiska butik och e-handel som en helhet.

Nu lanserar inredningskedjan Lagerhaus ett helt nytt sätt att ta betalt i sina butiker. Lagerhaus har valt Sitoo, ett molnbaserat kassasystem på iPad som gör att företaget nu kan möta konsumenternas nya sätt att handla.

Nu lanserar Lagerhaus ett helt nytt sätt att handla på. Kunden scannar själv sina varor och väljer om hen vill betala med kort, swish, faktura eller Samsung, och snart även Apple Pay.

– Vi går ifrån vårt traditionella kassasystem, sätter kunden i fokus och gasar oss in i framtiden! Kunden vill slippa kassaköer och med Sitoo kassasystem ökar effektiviteten, säger Caroline Hjelte VD på LagerhausDetta är ett steg i rätt riktning för Lagerhaus. Aldrig har det varit viktigare att finnas i alla kanaler och på kundens villkor.

Sitoo kassaregister gör det möjligt för handlare att spara tid och samtidigt öka sin försäljning. Lösningen möter retailkedjors önskemål på funktionalitet, lagerhantering och uppföljning. Plattformen körs i Amazon Cloud AWS och är en inbyggd Apple-app.

 Med Sitoo som POS-system kan vi lättare nå vår målsättning,att gå från Omni till Unified Commerce säger Bradley Coyne IT-manager och ansvarig för utrullning av Sitoo på Lagerhaus. Plattformen är robust, skalbar och molnbaserad och självutcheckningen gör att kunden får en trygg och privat köpupplevelse. 

De nya självscanningskassorna kommer att rullas ut stegvis i nya och befintliga butiker.