Konsumentelektronikkedjan Euronics i Ungern väljer Pricers digitala hyllkantslösning för sina butiker

Euronics i Ungern har valt Pricers digitala hyllkantslösning för att öka effektiviteten i sina butiker.

Euronics förtroende för Pricers system är en stor framgång då det ger en tydlig indikation att lösningen lämpar sig väl för konsumentelektronikkedjor.

Under 2017 har Pricer, genom sin partner Szintézis Informatikai Zrt, installerat systemet i 10 butiker av totalt 68 Euronics-butiker i Ungern. Det förväntade ordervärdet om ca 10 MSEK för samtliga 68 butiker har ingen väsentlig påverkan på Pricers omsättning eller resultat.

Pricers lösning gör det möjligt för Euronics att synkronisera priserna mellan ehandel och fysiska butiker, samt att omedelbart reagera på prisförändringar på marknaden. Med Pricers Instant Flash funktion kan Euronics också automatisera ett flertal processer i butiken och få en betydande produktivitetsökning. Pricers radio-fria IoT-plattform är särskilt lämpad för konsumentelektronikbutiker där problem med radiostörning från butikens produkter är vanligt.

”Euronics har visat höga ambitioner för omnikanal och butikseffektivitet, där Pricers avancerade lösning som enda system kunde möta de krav som ställdes,” kommenterar Nils Hulth, Head of Sales på Pricer AB.

”Detta stratigiska projekt bekräftar Pricers starka markandsposition i Ungern” säger Dávid Szabó, VD på Szintézis Informatikai Zrt, Pricer’s partner i Ungern. ”Kunden testade flera konkurrerande lösningar och fann att bara Pricer hade en lösning som kunde uppnå de effektivitetsförbättringar som Euronics förväntade sig”.