Klädmärket Didriksons väljer Litium för e-handel och PIM

Didriksons, Skandinaviens ledande varumärke för ytterplagg, expanderar kraftigt och väljer nu Litiums e-handelsplattform och PIM-system för sin fortsatta tillväxt online.

I dagsläget omsätter bolaget cirka en halv miljard per år.

Didriksons befinner sig i kraftig expansion och ökar med cirka 100 miljoner kronor i omsättning per år. Målet med plattformsbytet är att skapa en varumärkesbyggande plattform med e-handel för svenska konsumenter.

De senaste åren har Didriksons expanderat tydligt, även på marknader utanför Sverige, där Tyskland och Norge är två av de viktigaste.

– Vi sitter med en föråldrad e-handelsplattform som är svår att växa med samtidigt som vårt nuvarande PIM-system kommer upphöra. Litium löser bägge dessa problemen i ett och samma projekt, säger Anders Jentler, CCO på Didriksons.

Didrikssons har valt Litiums skalbara molntjänst Litium On Demand och Litium PIM.

Offentliggörandet görs utifrån värdet på kundreferensen och representerar ett normalt ordervärde för bolaget.