Inspiration, kunskap och digital utveckling förmedlades under två fullspäckade dagar

Ecommerce + Shop Tech har precis avslutats och lockade i år till sig 3 367 besökare som var på plats för att få inspiration, kunskap och möjligheter att hitta nya produkter och tjänster som utvecklar och driver företaget framåt i en bransch under ständig utveckling.

Över 100 utställare var på plats och visade tekniska lösningar, system och innovationer för att utveckla såväl den fysiska butiken som e-handeln.

Med tre fullspäckade scener, DIBS populära E-handelsskola och workshop för att bli ännu bättre på rörligt material – skapades två dagar med något för alla i branschen. Amazons Max Amordeluso lockade flest åhörare som var nyfikna på att höra kring Alexas inflytande på konsumentbeteendet. Många besökare var även nyfikna på Isabella Löwengrips föreläsning om entreprenörskap och paneldebatten kring framtidens betalösningar.

”När Max Amordeluso, Amazon, öppnade upp första mässdagen med runt 400 åhörare, kände jag direkt att det skulle bli två riktigt bra dagar! Att dessutom paneldebatten kring framtidens betalösningar drog mycket besökare visar att det finns stora funderingar på framtidens handel. Jag hoppas att vi lyckats förmedla nytänk och kunskap i denna bransch som är under ständig utveckling” – säger Emelie Törn, projektledare Ecommerce + Shop Tech.

Ecommerce + Shop Tech är tillbaka på Kistamässan igen den 15-16 maj 2019 med det nya konceptet Retail Experience Live.