HP utökar Elite Point-of-Sale och förser detaljhandeln med mer karaktär och fler valmöjligheter

Vilket hjälper återförsäljare att skräddarsy butiksupplevelser och moderniserar kundengagemang.

HP Elite Point-of-Sale (ElitePOS)

Innan Retail’s Big Show NRF går av stapeln i New York lanserar HP en vit version av allt-i-ett-systemet HP ElitePOS. De har tagit fram den nya vita färgen som följd av att kunder visat särskild uppskattning för den strömlinjeformade designen och prestandan hos HP ElitePOS sedan det lanserades i augusti då fler färgalternativ efterfrågades. Detta visar på HPs engagemang för att hjälpa återförsäljare att förnya kundupplevelsen.

– Återförsäljare vill ha teknik som inte bara har den prestanda och mångsidighet de behöver, utan som förbättrar deras butiker och ger kunderna den upplevelsefokuserade shoppingmiljö som de alltmer förväntar sig. De vill leverera en upplevelse som möter en redan erfaren kunds ökade förväntningar på befintliga shoppingmiljöer, säger Stefan Jeleby, produktchef för Workstations på HP Sverige. Vare sig om återförsäljare vill utöka sitt traditionella POS-system, eller vill implementera ett elegant, modernt multifunktions- eller mobilt system, har vi en produkt som passar i stort sett alla behov.

HP ElitePOS moderniserar den traditionella butiksupplevelsen med inbyggd säkerhet och prestanda i en snygg design, och finns nu även i både vitt och svart. HP ElitePOS kan dessutom anpassas med hjälp av olika komponenter som en innovativ kvittoskrivare och en skärm med matchande tillägg såsom streckkodsläsare, läsare för magnetremsor och kundskärm. Den möter återförsäljarens behov samtidigt som nivån på kundens butikupplevelse höjs.

Genom att gå från traditionella till mobila enheter förnyar HP kundernas upplevelser med nya tekniska lösningar som hjälper återförsäljarna att lyfta medarbetarna och engagera kunderna. För att exempelvis kunna leverera den senaste tekniken, kommer allt-i-ett-systemet HP RP9 som kombinerar kraftfull prestanda med pålitlig teknik snart att komma med Intel 7th gen-processor. HPs fortsatta satsning och engagemang för att tillhandahålla lösningar som möter den växande detaljhandels och kundernas behov återspeglas i nya kunder som House of Fraser och L’Occitane.

– I mer än 150 år har vi försett våra kunder med inte bara utmärkta service- och premiumprodukter, utan även en utmärkt butiksupplevelse, säger Julian Burnett, CIO, House of Fraser. Med den enastående prestandan och eleganta designen hos HP ElitePOS, är vi glada över att fräscha upp vårt utseende för att leverera en ännu bättre shoppingupplevelse som stämmer överens med hela vår varumärkesupplevelse.

– Som en global ledare på marknaden av skönhetsprodukter, stoltserar vi med vår förmåga att skapa innovativa kvalitetsprodukter med ursprung och sanna berättelser från Provence, Frankrike och hela världen, säger Alexandre Suc, IT Support & Operations Manager, L’Occitane. Vi har valt HP RP9 Retail System för att genom dess mångsidighet, design och prestanda kunna erbjuda våra kunder en stilren och engagerande shoppingupplevelse.