Gate46 och Slash.ten presenterar framtidens modell för butiksetablering
Hem NYHETER Gate46 och Slash.ten presenterar framtidens modell för butiksetablering

Gate46 och Slash.ten presenterar framtidens modell för butiksetablering

Publicerat av: Redaktionen

Gate46 och Slash.ten erbjuder tillsammans en ny unik plattform för butiksetablering.

Gate46 och Slash.ten presenterar framtidens modell för butiksetablering 1

Fredrik Widing, Gate46 och Anton Granlund, Slash.ten

Produkten är skapad med hänsyn till kundernas krav på att snabbt komma ut på marknaden med en nyckelfärdig lokal och passionerade människor.

Det pågår stora förändringar i retailbranschen där digitaliseringen utmanar och förändrar den fysiska handeln. Men de fysiska butikerna har ett antal fördelar som kan förstärkas i dagens klimat.

– Vi är övertygade om att fysisk handel kommer vara en viktig plattform för att stärka varumärke, möta kunden IRL, öka trafik till hemsida och därmed försäljningen, men att många kommer behöva hjälp i den processen, säger Anton Granlund, delägare på Slash.ten.

Det ställs höga krav och förväntningar i ett allt snabbare tempo. Målet är att sänka tröskeln och snabba på processen vid butiksetablering och samtidigt säkerställa att kunden inte tappar fokus på övrig verksamhet.

– Vi vill hjälpa marknaden med transformationen till nya förutsättningar inom retail. Vi har samlat de bästa aktörerna inom de olika segmenten som är nödvändiga för att etablera en butik. På så sätt kan vi driva på etableringen i rätt riktning, säger Anton Granlund.

Med den nya plattformen har kunderna snabb access till lokal, byggprojektledning, systemstöd, digitala tekniker och människor som med passion kan driva butiken. Dessutom är priset för modellen transparent och förutbestämt vilket gör att kalkylen blir enkelt att ta ställning till.

Det här är en del i Gate46 Retail Management som syftar till att addera ytterligare specielkompetens i värdekedjan.

– Med våra tjänster hjälper vi kunderna till rätt service och lokal på kundens villkor. Vi har bra relationer med fastighetsägare och lång erfarenhet från etablering vilket gör att vi kan hitta lokalen som passar bäst för ändamålet. På så vis kan vi hjälpa aktörer in i en miljö där varumärken byggs på bästa sätt, nämligen genom starka kundupplevelser, säger Fredrik Widing, vd på Gate46.

Relaterade Artiklar