Fujitsu öppnar europeiskt upplevelsecenter för tekniska lösningar inom handel

Fujitsu har öppnat ett europeiskt Connected Retail Experience Center som är skapat för att visa upp nya tekniska lösningar och innovationer för handelssektorn.

Centret, som är beläget i Dublin, slog upp portarna den 26 september. Vid starten demonstreras 13 olika lösningar, skapade för att inspirera till hur framtidens fysiska butiker kan fungera, och för att hjälpa företag inom handel förbättra kundupplevelsen och öka produktiviteten och säkerheten.

Centret är skapat för att visa på möjligheterna genom hela butiksbesöket, på ett sätt som både förstärker kundupplevelsen och ger verksamheter nya verktyg för att skapa en bättre butik. Bland lösningarna som visas upp finns uppkopplade provrum och mer effektiv kassahantering med Fujitsu TP8 AIO, biometriska lösningar för såväl säkerhets- och tillgångshantering som marknadsföring, samt avancerade mätverktyg för att mäta och optimera effektiviteten i butikens layout baserat på kundflödet.

“Det är en spännande men utmanande tid att vara verksam inom handel. För att hjälpa marknaden leva upp till de ständigt växande kraven från kunder erbjuder vi ett brett utbud av innovativa tekniska lösningar som är skapade för att förbättra kundupplevelsen i alla kanaler. Vi kan även optimera upplevelsen genom att ge butiksägare realtidsanalys av besökarnas köp- och beteendemönster. Det nya centret ger Fujitsus erbjudande liv – vi visar upp verkliga lösningar och tjänster i en verklig butiksmiljö”, säger Richard Clarke, Executive Director, Global Retail, på Fujitsu.