Freshworks lanserar omnibot-plattformen ”Freddy” – ett AI-verktyg för alla kundkontaktpunkter
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGARIT-LÖSNINGAR Freshworks lanserar omnibot-plattformen ”Freddy” – ett AI-verktyg för alla kundkontaktpunkter

Freshworks lanserar omnibot-plattformen ”Freddy” – ett AI-verktyg för alla kundkontaktpunkter

Publicerat av: Redaktionen

Freshworks, ett globalt ledande företag inom programvara för kundengagemang, meddelade idag att de lanserar omniboten ”Freddy”, vilket är en AI-motor som förbättrar försäljning, support och marknadsföring för företag i alla storlekar.

Freshworks lanserar omnibot-plattformen ”Freddy” – ett AI-verktyg för alla kundkontaktpunkter 2Freddy presenterades på eventet Refresh 18 och levererar Googles AI-teknik med Google Assistant till företag för att hjälpa dem lösa kund- och supportärenden på ett effektivare sätt genom en kombination av mänskliga och maskinbaserade röstinteraktioner.

Omniboten Freddy har designats för att se ut som en hund och har tränats för att göra livet enklare för både personal och slutkunder. Freddy är en programvaruoberoende lösning som hjälper kunder att själva lösa sina ärenden. Freddys AI-motor hjälper även till att introducera ny supportpersonal i teamet genom att proaktivt och systematiskt felsöka frågor från kunderna. Säljchefer som använder Freshworks CRM-produkt som drivs av Freddy får kontroll över sina försäljningskanaler genom automatisk kalibrering av tillgängliga potentiella kunder. Allt detta finns tillgängligt för användare och administratörer i flera kommunikationskanaler genom röstinteraktion.

Automatiskt strömlinjeformad kundsupport med Freddy

Freddy finns i alla Freshworks kundengagemangsprodukter och lär sig av Freshworks register över kundinteraktion inom marknadsföring, försäljning och support. Freddy kan svara på vanliga frågor i e-post, chatt, röstsamtal och även på sociala medier, med lämpligt innehåll från kundens kunskapsbas. Det gör att sälj- och supportteamen kan fokusera på mer komplexa och värdeskapande frågor.

Kunder som har problem med en Freshworks-kunds produkt kan t.ex. säga ”Hej, Acmes support” till sin Google-aktiverade assistent och be om hjälp att lösa ärendet. Freddy är SaaS-industrins första ”omnibot” och kan hjälpa till att felsöka via kundens valda kanal: röst, chatt, e-post eller text. Om Freddy inte kan lösa problemet skickas det vidare till en medarbetare, tillsammans med konversationen och all relevant kundinformation.

– Traditionella AI-plattformar har varit för svåra och komplexa att förstå och implementera. De har inte varit lätta att använda för kunder och deras personal i kundtjänst, vilket har hindrat företag från att dra full nytta av fördelarna med AI, säger Girish Mathrubootham, Freshworks grundare och CEO. Freddy tar bort komplexiteten och frustrationen för personalen genom att erbjuda kundinformation i rätt tid och omedelbart kunna svara på frågor – när som helst och var som helst kunderna behöver support.

Omnibotar är nästa generations kundtjänst

– Vi har valt Freshworks Freddy omnibot-plattform för att kunna erbjuda en automatiserad och individanpassad kundupplevelse, säger Vishal Gupta, produktansvarig på PhonePe, ett Flipkart-företag och Indiens största UPI-baserade betalningsplattform. För PhonePe hämtar Freddy information från de transaktioner som utförs och ger sammanhangsberoende hjälp för att kunna erbjuda en individanpassad självhjälp direkt från appen.

Mathrubootham noterade även att Freddy på ett väsentligt sätt ökar möjligheterna för de första iterationerna av chattbotar.

–  Chatt har varit ett kraftfullt första steg för NLP (Natural Language Processing ), men idag är det för begränsat för arbete med kundengagemang. Konsumenter kräver bättre service i de kommunikationskanaler de föredrar, oavsett om det är moderna meddelandeplattformar, sociala media eller automatiserade IoT-applikationer. Med AI-maskinen Freddy blir möjligheterna obegränsade och kundupplevelsen kan berikas i alla kontaktpunkter och över flera kanaler.

Relaterade Artiklar