Crunchfish och ClearOn gör kuponger aktiva i hyllan och löser in dem sömlöst i kassan

Nasdaq First North-noterade Crunchfish och ClearOn inleder samarbete och erbjuder handeln nya möjligheter att skapa merförsäljning med mobilkuponger som aktiveras när kunden närmar sig produkten i hyllan.

Lösningen möjliggörs genom Crunchfishs patenterade teknologi för närhetsbaserad interaktion och ClearOns innovativa clearingsystem som finns i fler än 20 000 kassor i cirka 6 000 mat-, service- och trafikbutiker.

Lösningen möjliggör ett nytt sätt att hantera kuponger i mobilen. Utan att användaren interagerar med mobilen kan kuponger aktiveras vid hyllkanten och sedan lösas in sömlöst i kassan med automatiskt avdrag av rabatterna på kvittot. En annan möjlighet är att kunderna tar del av erbjudanden som är relevanta för dem och aktiverar sina kuponger innan de går och handlar. I butiken påminner lösningen kunderna om att handla produkterna när de befinner sig i närheten av dem vid butikshyllan.

”Vårt gemensamma erbjudande utgår ifrån handelns behov av enklare och mer kostnadseffektiva mobila lösningar och tillsammans med ClearOn skapar vi en lösning med smidig direktaccess till kassorna i svensk handel.” säger Joachim Samuelsson, VD för Crunchfishs dotterbolag Crunchfish Proximity AB.

”Tillsammans med Crunchfish kan vi erbjuda handeln en enkel och sömlös hantering av kuponger och betalningar och göra köpupplevelsen bättre för kunderna” säger Pontus Ellefsson, VD för ClearOn.

Den innovativa lösningen visas 15 mars på Innoday som anordnas av Dagligvaruleverantörers Förbund.