Clas Ohlson väljer PTCs FlexPLM-detaljhandelslösning för att stödja sin tillväxtstrategi
Hem DETALJHANDEL Clas Ohlson väljer PTCs FlexPLM-detaljhandelslösning för att stödja sin tillväxtstrategi

Clas Ohlson väljer PTCs FlexPLM-detaljhandelslösning för att stödja sin tillväxtstrategi

Publicerat av: Redaktionen

Ledande PLM-lösning för detaljhandeln för att avsevärt förbättra globalt samarbete och minska ledtid.

Clas Ohlson väljer PTCs FlexPLM-detaljhandelslösning för att stödja sin tillväxtstrategi 2Clas Ohlson kommer att implementera teknikbolaget PTCs marknadsledande FlexPLM-detaljhandelslösning för att hantera produktutveckling av alla produktkategorier och förbättra samarbetet mellan sina kontor i Sverige och externa leverantörer. Med denna utbyggnad kommer PTCs Retail PLM Cloud-lösning att spela en viktig roll för att tillhandahålla ryggraden för all produktinformation.

Från att ursprungligen vara ett postorderföretag är Clas Ohlson idag en snabbväxande internationell detaljhandelskedja med över 220 butiker och e-handel på fem marknader: Finland, Tyskland, Norge, Sverige och Storbritannien.

Clas Ohlson arbetar tillsammans med PTC som en del av sitt fleråriga omvandlingsinitiativ som ersätter gamla metoder med skalbara och robusta system och processer för framtiden. Clas Ohlson kommer att distribuera PTCs outnyttjade FlexPLM-lösning så att de kan driva nya innovationsnivåer och öka effektiviteten avsevärt. Lösningen kommer att göra det möjligt för Clas Ohlson att minska behovet av systemanpassning och möjliggöra sömlös datahantering, både internt hos Clas Ohlson och med sitt omfattande utbud.

–       Efter att ha utfört en djupgående global utvärdering fann vi PTCs branschkunskap och omfattande lösning som passar bäst för vår verksamhet” säger Tony Dahlström, inköpschef, Clas Ohlson. Vi är övertygade om att PTC FlexPLM kommer att hjälpa oss att hantera vår ständigt växande komplexa produktportfölj, förbättra det globala samarbetet och minska ledtiderna för att stödja vår nästa tillväxtfas.

Clas Ohlson kommer att använda PTCs Cloud Services-erbjudande för att tillhandahålla en fullständigt hanterad lösningstjänst, vilket möjliggör snabbare värde, lägre totala ägandekostnader och minskad risk och belastning på interna IT-team.

–       Vi är stolta över att arbeta med ett så prestigefyllt varumärke som Clas Ohlson, säger Eric Symon, vice VD och koncernchef, PTC Retail Business Unit. Detta är ett kritiskt projekt för PTC i vår växande detaljhandelssatsning, och vi ser fram emot ett långsiktigt strategiskt samarbete. Med hjälp av vår snabba adoptionsramverk och detaljhandelsinnovationsplattform – som inkluderar FlexPLM och ThingWorx Industrial Innovation Platform – kommer Clas Ohlson nu att kunna realisera sin tillväxtstrategi. Vi ser fram emot att hjälpa Clas Ohlson att uppnå sina mål.

Relaterade Artiklar