CDON.COM lanserar ny sajt för att förbättra upplevelsen för företagskunder

Qliro Groups dotterbolag CDON.COM lanserar idag betaversionen av en ny B2B-sajt som riktar sig till små och medelstora företag i Sverige.

CDON.COM har historiskt fokuserat på B2C-försäljning men har även sålt direkt till företag genom sin befintliga sajt. Lanseringen av den nya B2B-sajten vidareutvecklar CDON.COM:s erbjudande och förenklar vardagen för små och medelstora företag.

– CDON.COM bygger en ledande digital marknadsplats. Som en del i detta lanserar vi nu en B2B-sajt till våra företagskunder. Vi gör detta kostnadseffektivt genom att dra nytta av CDON.COM:s skalfördelar och nyutvecklade plattform. B2B-sajten bygger på vår marknadsplats-modell och så kallad drop shipment vilket innebär att vi kan stärka erbjudandet utan investering i ytterligare lagernivåer, säger Magnus Fredin, Head of CDON Marketplace.

CDON.COM lanserades 1999 och har sedan starten främst fokuserat på försäljning till konsumenter i Norden. Av bolagets 1,8 miljoner aktiva kunder utgör företag redan en viktig kundgrupp. Lanseringen av den renodlade B2B-sajten underlättar för dessa och andra företag att handla på CDON.COM.

Produktutbudet för företag utgörs inledningsvis av IT-utrustning och kontorsmaterial. Ambitionen är att framöver erbjuda ett brett och attraktivt sortiment till företagskunder i hela Norden.

CDON.COM:s B2B-sajt nås på http://b2b.cdon.se.