Bubbleroom inleder samarbete med Logent inom logistik för att stärka sitt kunderbjudande

E-handelsföretaget Bubbleroom ser tydliga effekter i sin verksamhet av den ständigt växande köptrenden online och har en positiv framtid framför sig.

Ville Kangasmuukko, CEO Bubbleroom och Eric Sandgren, Head of Business Development Logent Group tecknar avtal om samarbete inom Logistik

De befinner sig mitt i en enorm tillväxtresa, , och väljer att ta hjälp av Logent som kommer sköta logistikflödet på deras nya lager i Borås.

– Bubbleroom växer i snabb takt och vi hoppas att kraftigt kunna sänka våra ledtider till kund med Logents hjälp. De har väldigt starka referenser och en stark kundportfolio, i synnerhet e-handelsföretaget Boozt som verkar inom samma segment som oss. Logents kunskaper och färdigheter var faktorer som gjorde att vi i slutändan valde att samarbeta med dem, säger Ville Kangasmuukko, CEO Bubbleroom.

Bubbleroom är en e-handelssajt för märkeskläder och ingår i Consortio Fashion Group koncernen. Bubbleroom levererar till hela Europa och strävar efter att bli störst i norden på festmode till kvinnor. Logent är glada över att få stärka konkurrenskraften i Bubblerooms logistikkedja för att nå deras långsiktiga mål.

– Vi är experter inom logistik och har gedigen erfarenhet sedan tidigare. Vi kommer skapa en effektiv lösning som uppfyller Bubbleroom och deras kunders krav på korta ledtider och bra kvalitet, säger Mats Steen.

Ville Kangasmuukko berättar att det är viktigt för Bubbleroom att hålla ner logistikkostnaderna för att kunna fortsätta växa i samma takt.

– För oss är det viktigt att ha en leverantör som kan säkra vår kapacitet så vi kan ha fortsatt hög tillväxt. På sikt vill vi gå in på en mer automatiserad lösning och vi känner oss trygga tillsammans med Logent när det blir aktuellt, säger Ville.

Flexibilitet är nyckeln inom e-handel

Eric Sandgren, Head of Business Development på Logent Group, är ansvarig för samarbetet med Bubbleroom. Han menar att en av Logents främsta styrkor är möjligheten att skapa den flexibilitet som är nödvändigt i e-handelslanskapet.

– Vi vill vara en partner som kontinuerligt arbetar med att stärka Bubbelrooms kunderbjudande. Det är viktigt att anpassa kapaciteten enligt orderingången och följa både veckovariation och säsongsvariation. Kunderna beställer kläder till specifika tillfällen och förväntar sig korta ledtider. Då krävs effektiva processer inom samtliga steg av logistikkedjan, säger Eric Sandgren.

Den nya satsningen innebär att Logent initialt kommer nyanställa minst 35 personer för att bemanna Bubblerooms nya lager på Getängsvägen i Borås. Bubbleroom förväntas ha en fortsatt stark tillväxt och Logent hoppas få förtroendet att följa Bubbleroom på tillväxtresan.