Black Friday närmar sig

I år infaller Black Friday fredagen den 23 november när årets största handels- och readag håller på i 24 timmar.

Vi kan redan nu börja använda ord som största – rekord – vilda – jätte – för rabatter och utförsäljningar.

År 2017 slogs det ännu en gång nytt rekord när de svenska konsumenterna drog fram kreditkorten och storhandlade under Black Friday. Det blir stort i år – bara ännu större.

Black Friday har blivit årets största readag.

Det har blivit den nya definitionen på rea, där allt säljs med stora rabatter mellan 25 och 50 procent – ja, till och med upp till 70/75 procents rabatt.

Konsumenterna är helt galna i Black Friday – och det är butikerna med. Men det är också en dag då allt är på rea och då kan det vara svårt att avgöra om Black Friday-erbjudandet är bra på riktigt eller inte?

Därför sätter PriceRunner – Sveriges bästa produkt- och prisjämförelsetjänst – alla segel för att hjälpa konsumenterna att hitta de bästa Black Friday-erbjudandena och undvika de Black Friday-erbjudandena där priset helt enkelt inte är så bra som det utger sig för att vara.

PriceRunner är Sveriges största jämförelsetjänst med 1 648 000 produkter. Här kan konsumenterna hitta uppdaterade priser dygnet runt från svenska och internationella butiker.

Vi har förberett oss under en längre tid och samlat alla butiker på en särskild Black Friday-sida

https://www.pricerunner.se/c/kampanjer/black-friday/index2.html

Under loppet av Black Friday-dygnet förväntar vi oss att mer än 700 000 svenska konsumenter har besökt PriceRunner i jakten på bra Black Friday-erbjudanden och därför gäller det att hålla koll.

För är erbjudandena så bra i verkligheten som butikerna framställer det?  Det kan vi hjälpa till att avgöra.

Vi vet också från de senaste Black Fridays att det finns ett stort mediaintresse för Black Friday – både fram till, på själva dagen och dagarna efter.

Vi är redo att hjälpa dig i ditt journalistiska arbete med att bevaka den dag när svenskarna löper amok i butikerna.

Vi har tillgång till mycket data som kan brytas ner och användas till bra konsumenthistorier.

Vi kan hjälpa till med goda råd och tips till konsumentguider – till exempel hur du hittar ett bra erbjudande och hur du undviker att bli lurad.

Vi har tillgång till Black Friday-erbjudande – vi kan snabbt skapa överblick och vi kan skräddarsy data så att du får den bästa bevakningen av årets shoppingevent – både tiden fram till – på själva Black Friday och dagarna efter.

Fram till Black Friday, kan vi hjälpa dig med att göra relevanta konsumenthistorier – och på själva Black Friday kan vi skaffa uppdaterade data och analyser.

Om detta redan har skapat intresse, kontakta undertecknad så kommer vi att ta reda på hur vi kan hjälpa dig.