Ateles tecknar nytt avtal med Gina Tricot och blir en helhetsleverantör av deras digitala handel
Hem E-HANDEL Ateles tecknar nytt avtal med Gina Tricot och blir en helhetsleverantör av deras digitala handel

Ateles tecknar nytt avtal med Gina Tricot och blir en helhetsleverantör av deras digitala handel

Publicerat av: Redaktionen

Ateles Consulting och Gina Tricot tecknar nytt avtal och fördjupar ett mångårigt samarbete.

Ateles tecknar nytt avtal med Gina Tricot och blir en helhetsleverantör av deras digitala handel 2Den nya satsningen innebär att Ateles ska bygga Gina Tricots nya API-baserade plattform som ligger till grund för hela deras arkitektur för Unified Commerce.

Med det nya avtalet tar Ateles ett helhetsgrepp om Gina Tricots digitala handel. Ateles blir en PaaS-leverantör där e-handelsplattformen från Elastic Path integreras med PIM, CMS och DAM från Pimcore. För Gina Tricot kommer den nya satsningen att leda till en enkel och skalbar hantering av den digitala handeln. Processer för kampanj- och produkthantering förenklas och det blir enklare att bygga nya touchpoints och storefronts.

”Det känns fantastiskt roligt att vi på Ateles har fått förtroendet att ytterligare bygga ut våra tjänster tillsammans med Gina Tricot. Det är viktigt för oss att hjälpa Gina Tricot till nästa steg i deras digitala handel mot en bättre kundupplevelse”, säger Pär Eliasson, VD på Ateles Consulting.

Ateles kommer att jobba med affärsutveckling av Unified Commerce i syfte att öka den digitala närvaron och försäljningen. Den långsiktiga målsättningen är att digitalisera Gina Tricots fysiska butiker för att skapa en enhetlig kundupplevelse oavsett säljkanal.

”E-handel, omni-kanal och digitalisering har fortsatt stort fokus för oss på Gina Tricot. Ateles har varit en strategisk partner till oss sedan 2009, och vi har under åren skalat upp vår e-handel till försäljning över hela Europa samt tagit fram flertalet omni-kanallösningar som integrerar våra försäljningskanaler. Vi ser fram emot att nu ta nästa steg inom digital handel och ytterligare förbättra shoppingupplevelsen för våra kunder i samtliga försäljningskanaler”, säger Magnus Månsson, VD på Gina Tricot.

Relaterade Artiklar