Askås levererar e-handel till Bianca Ingrosso

Det är företaget Beauty Icons AB som står bakom satsningen på ett nytt skönhetsmärke med Bianca Ingrosso som ansiktet utåt och största ägare.

Bianca Ingrosso lanserar makeup-märket CAIA Cosmetics.

Tyngdpunkten i sortimentet kommer vara makeup-produkter av olika slag.

Bianca Ingrosso har fler än 800 000 följare på Instagram och det är just makeup-produkter som ger henne mest feedback i sociala medier.

– Mina följare frågar mig dagligen om min makeup och vilka produkter jag använder. Nu är det dags att ta steget fullt ut och skapa de produkter som mina följare efterfrågar. Jag har satt ribban extremt högt vad gäller kvalitet. Utvecklingsarbetet har tagit enormt lång tid. Jag har besökt flera fabriker i Europa för att hitta rätt och nu använder vi oss av de bästa producenterna i världen, säger Bianca Ingrosso i ett pressmeddelande.

Den nya satsningen på Caiacosmetics.com drivs av Bianca Ingrosso tillsammans med Vanessa Lindblad, Mikael Snabb och Jesper Matsch.

Butiken levereras som sagt av Askås och Jesper Matsch lyfter bland annat fram den personliga kontakten och goda referenser som bidragande orsaker till att valet föll på Askås.

– Det var viktigt för oss att vi kunde bygga upp bra, personliga relationer med vår leverantör. Sedan har vi sett vad Askås har gjort med andra aktörer inom kosmetik och det har ingett förtroende. Vi har talat med andra e-handlare som berättat att Askås är kunniga och går att lita på, säger Jesper Matsch.

Askås vd, Jonas Askås, ser CAIA Cosmetics och Bianca Ingrosso som en inspirerande ny kund att jobba med. En kund med höga krav, långsiktiga och ambitiösa målsättningar.

– CAIA Cosmetics och liknande kunder som verkligen gasar från start innebär att vi som leverantör hela tiden måste ligga i absolut framkant på alla plan. Det är en utmaning som gör att vi utvecklas.