ALLT VI LÄRT OSS PÅ IKEA FINNS I MYTOZ
Hem PRODUKTNYHETERMOBILTELEFONER ALLT VI LÄRT OSS PÅ IKEA FINNS I MYTOZ

ALLT VI LÄRT OSS PÅ IKEA FINNS I MYTOZ

Publicerat av: Redaktionen

Mytoz lanserar gratis mobiltelefoner med fria samtal, fria sms och fri surf för sina medlemmar.

ALLT VI LÄRT OSS PÅ IKEA FINNS I MYTOZ 1

MYTOZ gratis smartphone med fria samtal, fria sms och fri surf till alla medlemmar

IKEA har gjort heminredning till en folkrörelse. Nu gör Mytoz samma för kommunikationen. IKEA:s viktigaste principer finns samlade i detta nya bolag skapat av före detta IKEA-chefer.

MYTOZ lanserar gratis telefoner laddade med fria samtal, sms och surf till sina medlemmar.

Kommunicera skall vara gratis precis som det är gratis med frisk luft, rent vatten och orörd natur” tycker Rolf, grundare av Mytoz”.

Medlemmarna betalar endast en engångsavgift om 500 SEK för ett tvåårigt medlemskap. Det ger en gratis Mytoz telefon (Android 7.0), laddade med 1000 minuter, 1000 SMS och 2 GB data per månad. Om användaren konsumerar mer kan han köpa till ytterligare för marknadsmässigt pris.

Mytoz kommer att utfärda egna SIM-kort och köpa nätverkstrafiken från en befintlig operatör så täckningen kommer att bli lika bra som andra operatörers.

Telefonen lanseras under det egna varumärket Mytoz och har samma funktioner som andra Android 7.0 telefoner.

Telefonen tillverkas I Kina med Mytoz specifikationer. Den kommer att vara låst till Mytoz SIM-kort och detta kort kan endast användas tillsammans med Mytoz appen. Däremot kan användarens nuvarande nummer lätt porteras (flyttas med) till Mytoz abonnemanget och telefonen.

Lanseringen kommer att ske I Sverige och göras I tre steg:

Mytoz-appen lanseras fullt ut i början av 2018, även om den redan är nedladdningsbar från Google Play store. Under våren följer distributionen av det gratis SIM-kortet, som berättigar till 1000 fria minuter, 1000 SMS och 2GB data per månad. Efter sommaren 2018 börjar de gratis telefonerna att distribueras till medlemmarna. Om man bara vill ha SIM-kortet och inte telefonen kostar medlemskapet 250 kronor.

Annonser och andra meddelanden som visas på telefonens startskärm finansierar gratis telefoner och gratis abonnemang. Det finns inget tvång att titta på annonserna en viss tid, utan användaren kan stänga ner dem omedelbart, som ett foto som visas när man aktiverar telefonen. Den som är intresserad av budskapet kan man klicka på annonsen och kommer då till annonsörens hemsida eller erbjudande.

Annonserna täcker hela skärmen så de är garanterat 100% synliga. Mytoz samlar inte in någon information om användarens vanor utan det är användaren själv som styr vad han vill berätta om sina intressen. Detta styr han i Mytoz appen. Där kan han själv markera vad han är intresserad av och på så sätt få bättre reklam och erbjudanden.

Reklamen på telefonerna är alltså inte bara 100% synlig utan även relevant eftersom den grundas på användarens egna uppgifter. Den blir därför mer intressant för användaren.

Annonsörerna lägger in sina annonser I Mytoz annonssystem. Annonsören väljer vilken målgrupp med specifika intresseområden som han vill nå. Han kan köpa så många eller få kontakter han vill. Priset för en annons är alltid per kontakt. Mytoz annonspriser kommer att vara mycket konkurrenskraftigt.

Varje gång användaren aktiverar telefonen och ett meddelande visas får han en poäng som motsvarar en krona. Dessa poäng kan användaren att delbetala produkter med. Dessa produkter finns i Mytoz e-shop och byts ut ofta så att det alltid finns ett intressant och fräscht sortiment. Konsumenten kommer härmed att kunna köpa Mytoz produkter till ungefär halva priset mot det pris som han annars hittar på internet eller i butiker.

Mytoz grundades av Rolf Lundqvist 2015. Först distribuerade företaget Zopo telefoner i Sverige. Hösten 2016 ombildades företaget och en ny affärsidé började växa fram. Rolf, som tidigare bland annat varit VD för IKEA i Italien, knöt till sig några mycket erfarna och namnkunniga personer; Lennart Dahlgren (ex-CEO IKEA Ryssland), Anders Cedborg (Subscriber knowledge hos Spotify), Jan Boudrie (CEO The Wall Communications), Kjell Eberstål (ex-ägare till HEAB AB) och Thomas Ravelli, Sveriges mest kände fotbollsmålvakt och numera entreprenör och Coach.

Relaterade Artiklar