Acando Norge förvärvar September BI – ett företag specialiserat på Analytics-lösningar för retail

Med verkan den 3 september 2018, förvärvar Acando Norge 100 procent av aktierna i September BI.

Sven Ivar Mørch, Vd för Acando Norge.

September BI (www.septemberbi.no) är en av Norges ledande aktörer inom Business Intelligence (BI) för Retail och Supply Chain Management. September BI har en egenutvecklad lösning, Retail Operational Intelligence, utvecklad för att styra och optimera flöden, och att generera kundinsikter. September BI har flera betydande kunder som XXL, Intersport, G-sport, Nille och Vita.

September BI består av cirka 20 seniorkonsulter med djup kompetens inom relevanta teknologier och lång erfarenhet av att utveckla ERP-, BI- och POS-lösningar för retailindustrin. September BI leds av Øyvind Stige.

– Retailbranschen står mitt i en omfattande transformation. Modern teknologi gör att den digitala kundupplevelsen i den fysiska butiken blir verklighet. Kunderna ställer högre krav, och önskan om en individuell och anpassad kundupplevelse ökar. Genom förvärvet av September BI stärker vi vår kompetens och förmåga att leverera retaillösningar, samtidigt som vår styrka inom digitala lösningar, IoT och Analytics kan kombineras i innovativa lösningar till våra kunder, säger Sven Ivar Mørch, Vd för Acando Norge.

Acando har lång erfarenhet av att jobba med avancerade retaillösningar hos stora kunder i norra Europa. Dagligen arbetar över 350 Acando-konsulter hos retailkunder och Acando har hjälpt stora organisationer att genomföra omfattande transformationsprojekt och att implementera innovativa lösningar. Genom förvärvet av September BI stärker man förmågan att realisera datadrivna processer som skapar ökad kundtillfredsställelse och effektivitet.