​Starweb är först i Norden att erbjuda den smidigaste onboardingen med Klarna

Starweb och Klarna inledde sitt partnerskap redan 2005 och fördjupar nu sitt samarbete ytterligare i och med att Starweb blir Klarna Native partner.

från vänster: William Silferswärd, Partner Manager Klarna och Johan Lindstedt, VD Starweb

Den senaste versionen av Klarna Checkout är integrerad i Starwebs e-handelsplattform och kommer att ingå i alla e-handelslösningar redan från start. Det blir enklare och smidigare för handlaren att komma igång med sin e-handel, då hela onboarding-processen för betallösningen är automatiserad.

Kassalösningen är enkel att använda och ger en komplett upplevelse. Köpprocessen för slutkunden blir enklare och smidigare och de kan själv bestämma vilket betalsätt som passar dem bäst. För handlarna kan det leda upp till en 60 procentig ökning av antalet kunder som slutför sina köp. Klarna tar också ansvar för att hantera bedrägeri- och kreditrisker, så att handlarna snabbt kan få betalt samtidigt som konsumenterna bara behöver betala om de är nöjda med sitt köp.

Med den senaste versionen av Klarna Checkout kan handlarna dessutom få global access direkt och får även tillgång till Klarnas lokalt anpassade kompletta Checkou. Kostnaden för handlarna är endast transaktionsavgifter och inga andra fasta avgifter.

William Silfverswärd, Partner Manager Klarna

“Starweb och Klarna har samarbetat i många år och vi delar visionen att hjälpa handlare att göra shoppingupplevelsen så enkel och smidig som möjligt för kunderna. Genom att ta bort onödig friktion skapas en bättre kundupplevelse och därigenom lojalitet, vilket i förlängningen innebär ökad konvertering och högre ordervärden för handlaren. Den snabba och enkla onboardingen kommer att se till att det är ännu lättare för Starwebs handlare att börja använda Klarna.”

Johan Lindstedt, VD Starweb.

”Att fördjupa vårt partnerskap med Klarna känns som ett naturligt nästa steg för Starweb. Det ska bli otroligt kul att bli först ut med Klarnas nya satsning och erbjuda våra kunder den fullständiga Checkout och onboarding-upplevelsen. Kombinerat med våra egna satsningar inom internationell handel och B2B för medelstora handlare kan vi uppnå mycket tillsammans!”