​SJs webbsajt utsedd till Sveriges bästa

SJ har Sveriges bästa webbsajt.

Tillsammans med den prisbelönta appen har sajten utsetts till Sveriges absolut bästa, efter att redan ha vunnit i kategorin resesajter. Motiveringen innehåller beskrivning av en i det närmaste fulländad mobil upplevelse och fullt fokus på kunderna.

– Det är verkligen roligt att vårt intensiva arbete med att hela tiden sätta kundnyttan i fokus får den här uppmärksamheten. Att toppa kategorin resesajter var stort, att toppa den totala listan är helt fantastiskt, säger Jenny Gejke, ansvarig för SJs digitala försäljningskanaler.

När IDG/Internetworld nu har utsett Sveriges bästa sajt har de uppmärksammat den tydliga kundnyttan och enkelheten hos SJ samt den ständigt pågående utvecklingen av tjänsterna. I motiveringen uppmärksammas exempelvis tydligheten i hur SJ presenterar olika resealternativ och hur SJ erbjuder kundtjänst online.

Dessutom uppmärksammas även SJs arbete med SJ Labs, som är en testmiljö där kunderna får vara med och testa nya funktioner. Även SJs snabbhet i att implementera nya lösningar som gör det enklare att köpa en resa bidrog till placeringen och som exempel nämns att SJ var en av de första online-aktörerna som erbjöd betalning via Swish.

Enligt IDG/Internetworld flyttar SJ gränserna för hur gränssnitten kan se ut när resor ska presenteras och säljas digitalt.

– Vi är överlyckliga över att våra tjänster och funktioner uppskattas och det ger oss ännu mer inspiration till att fortsätta utveckla nya smarta resetjänster. Vi ser fram emot att erbjuda ännu fler enkla, härliga, pålitliga och mänskliga mobila tjänster som våra kunder tycker om, säger Jenny Gejke.